Панталоните правят жената свободна. Коко Шанел първа проектира и самата тя започва да носи панталони във време, когато останалата част от дамите са били с корсети и дълги поли… Благодарение на Шанел нежният пол получава възможността да се чувства удобно и да ходи бързо.
Перфектната пола покрива коленете. В това мадмоазел Коко, която през целия си живот изпитва отвращение към коленете на жените, е сигурна на сто процента. В класическата дължина няма нищо по-различно от начина на Шанел да загатва коленете.
Аксесоарите трябва да са много – колкото повече, толкова по-добре. Коко Шанел (Coco Chanel) просто ги обожава и то в невероятни количества. Тя си позволява да смесва бижута със скъпоценности. A низ от бели перли и брошка камея стават фирмения знак на модната къща.
Идеалният костюм съчетава мъжкото и женското начало. В началото на 1920-те години образът на мъжкараната с прическата „боб” и момчешки силует става изключително популярен. Такава е и Габриел и такива пожелават да бъдат до днес представителките на нежния пол.
Стилната обувка може да бъде двуцветна. Обожаваща комбинацията от черно и бяло, Шанел създава известният модел – бели лакирани обувки с черни носове. Тя смята, че тези обувки правят жената по-секси и визуално намаляват размера на стъпалото.
Чантата трябва да бъде на рамото, за да може ръцете да са свободни и функционални. Черната капитонирана чанта на верижка е създадена от Chanel в допълнение към образа на деловата жена и все още се смята за един от класическите модели на дамски чанти. Именно Коко през 1930-те години измисля чанта с удобна каишка, която лесно се носи на рамо. Вариантът от кожа се появява през 1955 г. и остава популярен сред модата до ден днешен.
Поклонете се на малката черна рокля. Понятието LBD – little black dress (малка черна рокля) Coco Chanel въвежда в употреба през 1926 г. , и това е един чудесен подарък за всички жени. Тя си поставя за цел да създаде рокля, която би била подходяща за през деня и за вечерта, да е секси и достатъчно универсална. Преди Chanel черният цвят се е считал за основен атрибут на траура, но когато тя предлага на дамите визията си за „малката черна рокля”, този модел – удобен, елегантен и придаващ стройност – започва да се носи от всички.
Палтата трябва да бъдат меки като жилетки. През 1925 г. Коко Шанел разработва своята знаменита концепция „меки палта”, свободно обгръщащи елегантната женствена фигура и не ограничаващи движенията. Вместо традиционните палта с твърда конструкция и изработени от плътна тъкан, Chanel предлага на жените нежна коприна, високи извивки и тесни ръкави, създаващи елегантен силует и осигуряващи лекота на движенията.
Луксът трябва да е удобен, в противен случай не е лукс. Това е същата причина, поради която и дневните, и вечерните облекла от Chanel винаги са разработвани така, че една жена да не се смущава в своето облекло. Ниски токчета, блузи без ръкави под жилетки, чанти през рамо, всичко това е проектирано за удобството на красивите дами.
„Жената, която не използва парфюм няма бъдеще.” – тази известна фраза на Шанел е актуална и днес. Мадмоазел Коко е била убедена, че „парфюмите трябва да се използват на местата, където искате да получите целувка”.